Wednesday, July 10, 2019

My thought.....

Assalammualaikum guysss

Tak sangka ingat lagi password blog ni hahahahaha! by the way aku baru dapat balik laptop aku ni so maybe aku akan blog banyak sikit lepas ni. I hope.....

Actually benda ni bermain-main di fikiran aku lately ni...

Aku kan tak suka tau nak judge orang dari segi appearance. Sebab aku ada kawan yang teruk Nauzubillah perangai dulu tapi sekarang dah jadi baik gila. Lebih baik dari aku. Tapi ada orang sekeliling aku ni suka judge appearance. Tak kisah apa pun penampilan dia ke perangai dia teruk sekali pun, mesti ada sisi baik dia. Dont judge!

Lagi satu ada yang macam rasa hebat je macam takde trauma atas sesuatu atau boleh buat semua benda. Kalau pun kau jumpa orang yang takut something kau tak patut lah gelak kan. Lepas tu belagak cakap kau ok je dengan benda tu and so on. Macam what?! motif apa siot. Nak tunjuk diri hebat lah dengan ketawakan orang sesuka hati.

Lagi kan guys, kaya ni guys memang lah kalau kita kaya memang best lah dan siapa taknak kaya. Tapi hidup kita memang nak kaya je semata-mata ke. Kalau kau rasa dengan banyak duit kau rasa kaya dan bahagia lantak kau lah. Kalau orang lain rasa tak nak pun banyak duit sangat, cukup lah rasa ada dah bersyukur sangat, biar lah dia nak rasa macam tu. Kena tahu lah tak semua kita rasa ok untuk kita orang lain pun kena sama pandangan dengan kita. Respect lah each other punya pendirian. Aku rasa aku ada masa banyak untuk ada dengan parents aku pun aku rasa dah bahagia. Jangan lah judge orang punya bahagia. Bahagia lain-lain bro!

At the end of the day, kau yang kena hadap hidup kau sendiri. Alam dewasa ni memang menyakitkan! Makin kau jaga hati orang, makin kau kena pijak. Kalau kau selfish pun hati kau sakit dengan perangai orang. Senang cerita kau buat je apa kau nak. Kalau kau tak nak kau kena cakap tak nak. Kalau kau tak suka, kau kena cakap kau tak suka. Dunia ni kejam bro, jadi kau kena berani untuk cakap tak!

Sekian bye

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)