Wednesday, October 14, 2020

Nyah kau corona!!!

 Assalammualaikum

tiup sikit lah blog ni lama gile tinggal hahahaha! Saja stalk blog sendiri tadi. First post aku tahun 2010. Banyak juga rupanya aku share kat blog ni. Aku tak kan delete lah everything yang ada kat blog ni. Walaupun macam kelakar n cringey pasal post post lama aku tu takpe lah aku simpan. Aku rasa takde siapa yang guna blog sekarang. Zaman dah maju bhaiii.

Tahun 2020 ni memang tahun yang taf sikit untuk dunia. Dapat juga aku post pasal corona kat sini. dengan negara yang kena lock down. Malaysia tak ketinggalan ye. Ada yang hilang kerja, ada yang depress. Sumpah semua miserable. 

Aku harap cepat lah corona ni berakhir. Aku harap juga Malaysia cepat bebas dari corona. At least terkawal dan tak merebak lagi. Sekarang ni gelombang kedua untuk Malaysia. Beberapa negeri kena lock down sebab tak nak virus tu lagi tersebar. Kesian untuk yang peniaga tepi jalan yang kedai kedai makan tu n yang small business yang perlukan diorang untuk keluar.

Bukan nak tuduh or what. Ni semua punca dari undi di Sabah haritu. Terus naik kes. Ya Allah. Menteri menteri bangan ni semua utamakan kuasa dari rakyat. Aku percaya doa tu senjata utama kita rakyat yang teraniaya.

Dunia makin zalim. Manusia makin pentingkan diri. Ada lagi ke sisa kebaikan didunia ni? ada...Kita lah kena jadi sisa itu.

Take care everyone :)

No comments:

Hakcipta Amira Zulkainiri sepenuhnya :)